STEMPELEN
| De jongens kozen hun huisje en stempelen hun huisnummer in de jongens straat. |
| De meisjes stempelen hun huisnummer op hun huisje naar keuze in de meisjes straat. SORTEREN |
| Net als in het echte postkantoor hadden we sorteerwerk te doen. POSTZEGELS |
| De postzegels werden vervangen door ponsjes. |
| Experimenteren met ponsjes |
| We oefenden ook met echte letters |
| Sommige kindjes konden al helemaal alleen hun naam ponsen. TELLEN |
| De postbode moet goed kunnen tellen om te weten hoeveel brieven hij nog moet brengen . |
| wie is er eerst klaar ? |
| Ook postbodes zijn al eens toe aan rust. |
| De postmeester kijkt alles nog eens na . OP STAP MET ONZE BRIEVEN |
| Postbode Sien ging de post tas dragen. |
| De hulp postbodes zetten hun post-muts of post-pet op . |
| We stappen voorzichtig aan de kant van de straat en bekijken de verschillende brieven bussen bij de mensen. |
| Aangekomen bij de postbus !! POSTEN MAAR ! |
| Iedereen mocht zijn eigen brief in de bus stoppen ! Nu maar afwachten tot de postbode onze eigen brief bij ons thuis in de bus stopt ! VRIENDJES BRIEVENBUS |
| Alle kindjes van de klas hielpen mee om deze prachtige MICKEY en MINNIE brievenbusjes te maken . Hopelijk zit er gauw een briefje in jouw busje !!! |