maandag 10 februari 2014

THEMA: ZIEK ZIJN

Mickey en Minnie waren ziek !


Dus hadden we ook dokters en verpleegsters nodig.

Is er een dokter in de klas ?





En waar een dokter is , is ook zijn tas en zijn materiaal om ons te onderzoeken .


Ook de apotheek werd ingericht .


 Er werd ook zeer goed gezorgd voor onze zieke knuffels.





En ook werden er steeds meer kindjes ziek.  Anderen werden dokter of verpleegster.






Op dinsdag kwamen de echte dokter en verpleegster langs. 
Ze waren super lief voor ons en we mochten leuke spelletjes en opdrachtjes doen. 
We werden gemeten en gewogen.
Zo konden ze zien of we gezond waren en ook of onze oogjes en oortjes goed werkten.











 De prentjes van" ziek tot weer beter" in de juiste volgorde kleven .


Dokters moeten ook met de computer kunnen werken !


 En dokters moeten ook kunnen rijgen en naaien.





Au, au, onze arm is gebroken.
Hier komt een gips aan te pas.



 Gelukkig had er niemand een prikje nodig , dus konden we naar hartenlust schilderen met de spuitjes.














Met deze prachtige resultaten.

Ach wat zijn wij sip ! Onze arm is gebroken en we hebben rode vlekjes !












Ik zit vol rode vlekjes, vlekjes, vlekjes.
Ik zit vol rode vlekjes , ik lijk een indiaan !
ik zit van kop tot teen vol jeuk!
Kinderen dat is niet leuk!
Ik zit vol rode vlekjes, was dat maar gauw gedaan!